Popis trati

2. října 2006 v 22:10 | J. |  Popis trati
Celá trať má délku 27,5 km, celkové převýšení činí 1333 m. Na trase se překonává vrchol nejvyšší hory Blanského lesa, Kleti, ve výšce 1084 m n.m. a další vrchol hory Kluk.

Po startu vede trasa do mírného stoupání podél vojenských kasáren. Povrch - asfalt. Asi po 1,5 km tě cesta zavede do lesa a místy se začne zvedat i do prudších výběhů. Se stoupající výškou opouštíš asfaltku a běžíš po lesních cestách. Vzhledem k roční době se dá čekat, že bude ležet sníh. Až na vrchol Kletě trať vede po zelené turistické značce. Po přeběhnutí vrcholu je nutné zamířit mírně doleva na pěšinu vedoucí k horní stanici lanové dráhy. Stanici však necháš po levé ruce a dál pádíš přímo dolů vyšlapanou cestou pod lanovou dráhou. V případě uklouzaného sněhu nebo náledí je třeba dávat velký pozor.
Po doběhnutí ke spodní stanici lanovky pokračuj rovně přes parkoviště a dál po příjezdové silnici až do Krásetína. Pozor! V Krásetíně se hned na začátku obce v místě, kde silnice pokračuje pravotočivou zatáčkou, odbočuje ostře doleva! Je tam turistický rozcestník a měl by tam stát i pořadatel. Brzy po odbočení z asfaltky (asi po 100m) je ale třeba znovu zahnout, tentokrát doprava. Sbíháš dolů, Krásetím zatím necháváš po pravé ruce, abys do něj vběhl až nad rybníkem. Rybník obíháš zprava a po turistické značce probíháš obcí stále dolů až na křižovatku u Artipy. Přeběhneš most přes Křemežský potok a pokračuješ po silnici doprava až do Mříče. V Mříči se turistická značka odpojuje od silnice doprava a vrací se na silnici až za obcí. Běž po téhle značce.Po vyběhnutí na silnici zahni doprava a běž do kopce až na křižovatku u skládky štěrku. Tam opět opouštíš asfaltku. Skládku štěrku necháš po levé ruce a pokračuj po polní a dále pak po lesní cestě na Kluk. Výběh na Kluk není sice tak dlouhý jako na Kleť, ale po do teďka zdolaných kilometrech dá prudké stoupání před vrcholem pořádně zabrat. Pod vrcholem Kluku je krátký rovný úsek. Slepou odbočku na úplný vrchol Kluku mineš (až na úplný vrchol se tedy neběží) a pokračuj do Slavče. Pozor za odbočkou na vrchol, kterou míjíš je po pár metrech třeba mírně zahnout doprava!
Ve Slavči bude na návsi připravena první (a poslední) občerstvovací stanice. Vzhledem k tomu, že se jedná o zimní běh, je po zkušenostech z minulých ročníků jedna občerstvovačka shledána dostatečnou. (Kdo je žíznější, dal si pivo v hospodě na Kleťi.)
Za Slavčí se probíhá mezi poli, asi 300 m za vsí je třeba odbočit doprava. Proběhne se údolíčkem a pak se stoupá do Hradců. Vyběhneš na místní asfaltku a po ní se pokračuj až na křižovatku hlavní silnice vedoucí do Lipí. Hlavní silnici přeběhni a pokračij zhruba stejným směrem. Dej pozor na turistické značení, aby sis zbytečně nezaběhl. Na kritických místech budou i směrovky pořadatele.V okamžiku, když doběhneš na cestu z betonových panelů, není kam už zabloudit a pokračuj už stále rovně až nad Šindlovy dvory, kde tě cesta po mírných zákrutách vyvede mezi domy v Š. Dvorech. Po vyběhnutí na místní asfaltku odboč o devadesát stupňů doleva. Sbíháš mírným svahem dolů k rybníku. Přeběhnš hráz a za hrází narazíš na kolmou hlavní silnici. Dej se doprava a čeká tě už jen poslední úsek (asi 1,5 km dlouhý) do Litvínovic. V Litvínovicích se na křižovatce se dej doprava a za plotem letní zahrady restaurace hned doleva, tak se trefíši přímo do cíle.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.